«Затверджено»                

 Рішенням ІІсесії 8 скликання № 14-1/2020

       

                                                                                                                                                                             від 24 грудня 2020 року                                                                        

Зеленської сільської ради            

Сільський голова________В.М.Феркаляк           

 

 

 

 

СТАТУТ

Зеленського ліцею

Зеленської сільської ради

 (Нова редакція)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                              с.Зелене

 

2020 рік

1. Загальні положення

1.1. Зеленський ліцей  Зеленської сільської ради (далі – ліцей) є правонаступником  всього майна, майнових і немайнових прав та обов’язків Зеленського НВК І-ІІІ ступенів Верховинської районної ради Івано-Франківської .

1.2. Повне найменування: Зеленський ліцей  Зеленської сільської ради 1.3. Скорочена назва: Зеленський ліцей.

1.5.  Міцезнаходження:  індекс 78730,  вул. Центро, № будинку-  , село Зелене, Верховинський район, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ _ 20558448, код КОАТУУ - 2620884000

адреса ел. пошти edelveis555@ukr.net

         1.6. Ліцей є юридичною особою, має печатку, штамп, код ЄДРПОУ, бланки зі своєю назвою, може мати самостійний баланс, рахунок в установі банка, а також інші атрибути  юридичної особи відповідно  до законодавства України.

1.7.  Форма власності – комунальна.

1.8. Засновником ліцею  є Зеленська сільська рада (далі - засновник).  Уповноваженим органом є відділ освіти, культури, молоді та спорту Зеленської сільської ради (далі – уповноважений орган).

1.9. Ліцей є закладом загальної середньої освіти III ступеня та  провадить освітню діяльність на підставі ліцензії (ліцензій), виданої (виданих) в установленому законодавством порядку.

              Ліцей забезпечує здобуття загальної середньої освіти через організацію єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державними стандартами дошкільної, початкової, базової, профільної загальної середньої освіти (далі – Державний стандарт) на чотирьох рівнях:

          - дошкільна освіта;  

          - початкова освіта;

          - базова середня освіта;

- профільна середня освіта.

         1.10. Ліцей у своїй діяльності керується Конституцією України, законодавством України, міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України,  іншими нормативно-правовими актами, рішеннями засновника та уповноваженого органу,  цим Статутом.

1.11. Ліцей може створювати у своєму складі класи (групи) з дистанційною, мережевою формами навчання, класи (групи) з поглибленим вивченням окремих предметів, спеціальні та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Ліцей може організовувати такі форми здобуття освіти як екстернат та педагогічний патронаж.

 Ліцей для здійснення статутної діяльності може на договірних засадах об’єднуватися з іншими юридичними особами, створюючи освітні, освітньо-виробничі та інші об’єднання, кожен із учасників якого зберігає статус юридичної особи.

1.12. У складі ліцею відповідно до чинного законодавства функціонує  внутрішній структурний підрозділ – заклад дошкільної освіти.

Структурний підрозділ ліцею діє відповідно до цього Статуту та на підставі Положення про Структурний підрозділ, затвердженого  директором ліцею.

 Ліцей може мати у своєму складі філію (філії).

1.13. Головною метою  ліцею є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної, початкової, базової середньої  та  профільної освіти.

1.14. Головними завданнями  ліцею є:

- виховання громадянина України;

- формування особистості здобувача освіти, розвиток його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

- забезпечення виконання вимог Державних стандартів загальної середньої освіти, підготовка здобувачів освіти до подальшої освіти і трудової діяльності;

- виховання в здобувачів освіти поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;

- забезпечення реалізації права здобувачів освіти на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, мов національних меншин та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

- виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я здобувачів освіти;

- забезпечення соціального захисту здобувачів освіти, сприяння встановлення рівного доступу до повноцінної освіти різних категорій учнів, відповідно до їх індивідуальних нахилів, потреб, інтересів;

- реалізація права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття загальної середньої освіти;

- створення передумов для соціальної адаптації, подальшої інтеграції в суспільство осіб з особливими освітніми потребами;

- формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості.

1.15. Ліцей провадить свою діяльність на гарантованій державою академічній, організаційній, фінансовій і кадровій автономії в обсязі, визначеному законами України «Про освіту»,  «Про повну загальну середню освіту»  та цим Статутом.

1.16. Ліцей несе відповідальність перед здобувачами освіти,  громадськістю, суспільством і державою за:

- безпечні умови освітньої діяльності;

- дотримання Державних стандартів освіти;

- дотримання договірних зобов'язань з іншими суб'єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності;

- дотримання фінансової дисципліни;

- прозорість, інформаційну відкритість закладу освіти.

1.17. Мовою навчання і виховання у  ліцею є державна українська мова.

1.18. Автономія  ліцею визначається правом:

- брати участь в установленому порядку в моніторингу якості освіти;

- проходити в установленому порядку громадську акредитацію закладу;

- самостійно визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу;

- самостійно формувати освітню програму;

- на основі освітньої програми розробляти навчальний план, в тому числі в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани;

- планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку закладу освіти;

- спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

- використовувати різні форми морального стимулювання та матеріального заохочення до педагогічних працівників, здобувачів освіти, інших учасників освітнього процесу у порядку визначеному чинним законодавством;

- розпоряджатися рухомим і нерухомим майном згідно з законодавством України та цим Статутом;

- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;

- розвивати власну матеріально-технічну базу та соціальну базу (спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів);

- впроваджувати експериментальні програми;

- самостійно забезпечувати добір і розстановку кадрів;

- встановлювати власну символіку та атрибути;

- користуватись пільгами, передбаченими державою;

- брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів у проведенні науково-дослідницької, експериментальної, пошукової, просвітницької роботи;

- отримувати, не заборонені законодавством, кошти й матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;

          - надавати платні освітні послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України;

- здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству.

1.19 . Ліцей  зобов’язаний:

- реалізовувати положення Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про  повну загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти;

- здійснювати освітню діяльність на підставі ліцензії, отриманої у встановленому законодавством порядку;

- задовільняти потреби громадян, що проживають на території обслуговування закладу освіти, в здобутті дошкільної, початкової та базової середньої освіти, профільної освіти;

- за потреби створювати інклюзивні та/або спеціальні групи і класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

- забезпечувати єдність навчання та виховання;

- створювати власну науково-методичну і матеріально-технічну базу;

- проходити плановий інституційний аудит у терміни та в порядку, визначеному  законодавством;

- забезпечувати відповідність рівнів загальної середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти;

- охороняти життя і здоров’я вихованців, здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників закладу освіти;

- додержуватись фінансової дисципліни, зберігати матеріальну базу;

- забезпечувати видачу здобувачам освіти документів про освіту встановленого зразка;

- здійснювати інші повноваження делеговані засновником або уповноваженим ним органом управління освітою.

1.20. У  ліцею створюється  і діє психологічна служба.

1.21.Медичне обслуговування здобувачів освіти здійснюється медичними працівниками, які входять до штату  ліцею.

   1.22. Харчування учнів у ліцею здійснюється відповідно до Закону України "Про освіту" та інших актів законодавства.

         Відповідальність за організацію харчування учнів у додержання вимог санітарного законодавства, законодавства про безпечність та якість харчових продуктів покладається на засновника, уповноважений орган та директора ліцею. Норми та порядок організації харчування вихованців та учнів встановлюються Кабінетом Міністрів України.

1.23. Взаємовідносини  ліцею з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

1.24.  Ліцей може мати власну символіку: гімн, герб, прапор та інші атрибути, що відображають специфіку його освітнього процесу.

 

2. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

          2.1.  Ліцей  організовує освітню діяльність на певному рівні загальної середньої освіти, за умови наявності відповідної ліцензії, виданої в установленому законодавством порядку.

2.2. Ліцей планує свою роботу самостійно, відповідно до перспективного та річного планів роботи. Плани роботи схвалюються педагогічною радою закладу освіти та затверджуються його керівником.

2.3. Освітній процес у ліцею здійснюється відповідно до освітньої (освітніх) програми (програм), розробленої (розробленихних) та затверджених відповідно до порядку, визначеного Законом України «Про повну загальну середню освіту».

2.4. Ліцей забезпечує відповідність рівнів дошкільної та загальної середньої освіти Державним стандартам освіти, єдність навчання і виховання.

2.5. Ліцей працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України (далі - МОН України),

2.6 Ліцей обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Закону України «Про  повну загальну середню освіту» та цього Статуту з урахуванням специфіки, профілю та інших особливостей організації освітнього процесу.

2.7 . Ліцей здійснює освітній процес за денною формою навчання.

2.8. З метою належної організації освітнього процесу у ліцею формуються класи та/або групи, у тому числі спеціальні, інклюзивні, з дистанційною формою здобуття освіти. У разі звернення батьків дитини з особливими освітніми потребами інклюзивний клас утворюється в обов’язковому порядку. Спеціальний клас утворюється керівником закладу освіти за погодженням із засновником або уповноваженим ним органом.

Формування класів (груп) у ліцею здійснюється у порядку, визначеному чинним законодавством.

2.9. Наповнюваність класів, груп, їх поділ при вивченні окремих предметів, в тому числі поглиблено, визначається  чинним законодавством.

Для вивчення навчальних предметів, курсів, інтегрованих курсів, у тому числі вибіркових, можуть формуватися та функціонувати міжкласні групи, що включатимуть учнів різних класів одного або різних років навчання.

2.10. Кількість учнів у навчальних приміщеннях має відповідати вимогам санітарного законодавства та не може порушувати права учнів (педагогічних працівників) на належні, безпечні та здорові умови навчання (праці).

   2.11. За письмовими зверненнями батьків учнів чи осіб, які їх замінюють, керівник ліцею приймає рішення про утворення групи (груп) подовженого дня, яка фінансується у порядку, визначеному чинним законодавством.

 Зарахування  учнів до групи подовженого дня і відрахування  здійснюється наказом директора ліцею.

2.12. Група подовженого дня комплектується, як правило, із здобувачів освіти початкових класів. Режим роботи групи продовженого дня розробляється відповідно до Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання закладів освіти та організації освітнього процесу, ухвалюється педагогічною радою і затверджується директором ліцею.

2.13. Зарахування здобувачів освіти до ліцею, переведення та відрахування здійснюється відповідно до чинного законодавства.

Зарахування здобувачів освіти до ліцею здійснюється за наказом директора закладу освіти, який видається на підставі заяви, копії свідоцтва про народження дитини (паспорта), за наявності медичної довідки встановленого зразка і відповідного документа про освіту ( крім учнів першого класу).

До першого класу зараховуються, як правило, діти з 6 (шести) років.

2.14. Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до ліцею відповідно до законодавства України.

2.15. Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку, а тривалість здобуття ними початкової та базової середньої освіти може бути подовжена з доповненням освітньої програми корекційно-розвитковим складником.

2.16. У разі переходу здобувача освіти до іншого закладу освіти для здобуття загальної середньої освіти батьки або особи, що їх замінюють, подають до закладу освіти заяву про перехід та письмове підтвердження (або його скановану копію) з іншого закладу освіти про можливість зарахування до нього відповідного здобувача освіти.

 2.17. Навчальний рік у ліцею розпочинається у День знань - 1 вересня, триває не менше 175 навчальних днів і закінчується не пізніше 1 липня наступного року. Якщо 1 вересня припадає на вихідний день, навчальний рік розпочинається у перший за ним робочий день.

Структура навчального року, тривалість занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу та режим роботи ліцею встановлюється у межах часу, що передбачений освітньою програмою.

Ліцей  здійснює освітній процес  за  п’ятиденним робочим тижнем.

2.18. Тривалість канікул протягом навчального року повинна становити не менше як 30 календарних днів.

2.19. Основною формою організації навчальних занять є урок. Безперервна навчальна діяльність учнів у ліцею не може перевищувати 35 хвилин (для 1 року навчання), 40 хвилин (для 2-4 років навчання), 45 хвилин (5-9 років навчання), крім випадків, визначених законодавством. Заклад освіти може реалізовувати інші, крім уроку,  форми організації освітнього процесу.

Зміна тривалості уроків допускається за рішенням педагогічної ради ліцею та за погодженням із уповноваженим органом.

2.20. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків. Розклад уроків складається відповідно до навчального плану закладу з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується директором ліцею.

2.21. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей здобувачів освіти.

2.22. Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у  ліцею проводяться індивідуальні, групові, факультативні та позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом та планом роботи і спрямовані на задоволення освітніх інтересів здобувачів освіти та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

2.23. Відволікання здобувачів освіти від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).

2.24. Залучення здобувачів освіти до видів діяльності, не передбачених навчальним планом та річним планом роботи ліцею, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.

2.25. Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти закладу освіти визначаються МОН України.

2.26. Облік навчальних досягнень здобувачів освіти протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються МОН України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.

2.27. Ліцей здійснює поточне, тематичне, семестрове та річне (підсумкове) оцінювання знань учнів та вибір їх форм, змісту. Оцінювання здійснюється відповідно до вимог щодо оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, затверджених МОН України.

2.28. Результати навчання здобувачів освіти на кожному рівні освіти оцінюються шляхом державної підсумкової атестації.

Порядок, форми проведення і перелік навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація, визначає центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки України.

В окремих випадках здобувачі освіти за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється МОН України та Міністерством охорони здоров’я України.

2.29 Результати семестрового, річного оцінювання та державної підсумкової атестації доводяться до відома здобувачів освіти, їх батьків або осіб, які їх замінюють, класним керівником.

2.30. За вибором ліцею оцінювання може здійснюватися за власною шкалою оцінювання результатів навчання учнів, з урахуванням вимог чинного законодавства. Річне оцінювання та державна підсумкова атестація здійснюються за системою оцінювання, визначеною законодавством

За результатами навчання випускникам видається відповідний документ про здобуття відповідного рівня освіти.

2.31. За особливі успіхи у навчанні, дослідницькій, пошуковій, науковій діяльності, культурних заходах, спортивних змаганнях тощо до учнів можуть застосовуватися різні види морального та/або матеріального заохочення і відзначення. Види та форми заохочення і відзначення учнів у закладі освіти визначаються положенням про заохочення і відзначення учнів, що затверджується педагогічною радою ліцею. При наявності коштів, за успіхи у навчанні для учнів  можуть встановлюватися стипендії.

2.35. Документи про здобуття відповідного рівня загальної середньої освіти і додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.

2.36.  Виховний процес у ліцею є невід’ємною складовою освітнього процесу. Виховання здобувачів освіти у ліцею здійснюється під час проведення уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.

2.37. Цілі виховного процесу в ліцею визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.

2.38. У ліцею забороняється створення осередків політичних партій та функціонування будь-яких політичних об’єднань. Політичні партії (об’єднання) не мають права втручатися в освітню діяльність закладу освіти.

2.39.Керівництву ліцею, педагогічним працівникам, органам державної влади та органам місцевого самоврядування, їх посадовим особам забороняється залучати здобувачів освіти  та  працівників ліцею до участі в заходах, організованих релігійними організаціями чи політичними партіями (об’єднаннями), крім заходів, передбачених освітньою програмою.

2.40. Здобувачі освіти не можуть бути обмежені у праві на здобуття освіти за їх належність або неналежність до релігійних організацій чи політичних партій (об’єднань).

2.41. Дисципліна в  ліцею дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та цього Статуту.

Застосування методів фізичного та психічного насильства до здобувачів освіти  та працівників забороняється.

2.42. Навчально-виховний процес у дошкільному підрозділі здійснюється за базовою програмою розвитку дитини дошкільного віку .

2.43. Освітній процес у дошкільному підрозділі   здійснюється за такими пріоритетними напрямами:  гуманітарний та фізкультурно-оздоровчий.

 

3. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

3.1. Учасниками освітнього процесу в ліцею є:

- діти дошкільного віку ;

- здобувачі освіти ;

- педагогічні працівники,психологи, бібліотекарі;

- батьки здобувачів освіти або особи, які їх замінюють;

- асистенти дітей та інші спеціалісти.

3.2. Статус, права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються Законами України «Про освіту», «Про  повну загальну середню освіту», іншими законодавчими та нормативними актами, цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку ліцею.

3.3. Здобувачі освіти мають право на:

 - навчання впродовж життя та академічну мобільність;

 - індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладу освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

- якісні освітні послуги;

- справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

- відзначення успіхів у своїй діяльності;

- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

- безпечні та нешкідливі умови навчання;

- повагу людської гідності;

- захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

- користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

- особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;

- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення;

- участь в різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

- отримання додаткових, у тому числі платних,  освітніх послуг;

- перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини.

3.4. Здобувачі освіти зобов'язані:

- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

- бережливо ставитись до державного, громадського та особистого майна;

- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

- дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку ліцею, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності).

Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством.

Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.

3.5. Здобувачі освіти залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до цього Статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.

3.6. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов’язків, порушення цього Статуту, правил внутрішнього розпорядку, порушення академічної доброчесності на них можуть накладатися стягнення відповідно до законодавства та порядку виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності.

3.7. На посади педагогічних працівників ліцею приймаються особи, які мають педагогічну освіту, вищу освіту та/або професійну кваліфікацію, вільно володіють державною мовою (для громадян України) або володіють державною мовою в обсязі, достатньому для спілкування (для іноземців та осіб без громадянства), моральні якості та фізичний і психічний стан здоров’я яких дозволяють виконувати професійні обов’язки.

3.8. До педагогічної діяльності у ліцею не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду.

3.9. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників ліцею, інші трудові відносини регулюються законодавством про працю, Законом України «Про  повну загальну середню освіту» та іншими  нормативно-правовими актами.

3.10. Розподіл педагогічного навантаження у ліцею  здійснюється відповідно до законодавства та затверджується наказом  директора.

3.11. Педагогічні працівників, які досягли пенсійного віку та яким виплачується пенсія за віком, працюють на основі трудових договорів, що укладаються строком від одного до трьох років.

3.12. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків крім випадків, передбачених законодавством.

Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених освітньою (освітніми) програмою (програмами) та іншими документами, що регламентують діяльність ліцею, здійснюється лише за їх згодою.

3.13. Атестація педагогічних працівників ліцею є обов'язковою і здійснюється відповідно до законів України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту» та в порядку, затвердженому МОН.

         3.14. Сертифікація педагогічних працівників ліцею відбувається на добровільних засадах та відповідно до Положення про сертифікацію педагогічних працівників, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

         3.15. Професійний розвиток та щорічне підвищення кваліфікації педагогічних працівників ліцею здійснюється відповідно до чинного законодавства.

3.16.Педагогічні працівники ліцею мають право на:

- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

- педагогічну ініціативу;

- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

- користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

- підвищення кваліфікації, перепідготовку;

- проходження сертифікаціії на добровільних засадах;

- вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

- відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

- справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

- захист професійної честі та гідності;

- індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами ліцею;

- безпечні і нешкідливі умови праці;

- участь у громадському самоврядуванні ліцею;

- участь у роботі колегіальних органів управління ліцею;

- атестацію для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії;

- об’єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;

- порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.

3.17. Педагогічні працівники  ліцею зобов'язані:

- дотримуватися принципів дитиноцентризму та педагогіки партнерства у відносинах з учнями та їхніми батьками;

- виконувати обов’язки, визначені Законами України "Про освіту","Про повну загальну середню освіту",  іншими актами законодавства, цим Статутом, трудовим договором та/або їхніми посадовими обов’язками;

- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

- виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;

- сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;

- дотримуватися педагогічної етики;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

- виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

- формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

- захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

- володіти навичками з надання домедичної допомоги дітям;

- додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки;

- брати участь у роботі педагогічної ради, засіданнях методичних об’єднань, нарадах, зборах;

- виконувати законні  накази і розпорядження директора ліцею;

 - вести відповідну документацію;

- забезпечувати єдність навчання, виховання та розвитку учнів, а також дотримуватися у своїй педагогічній діяльності інших принципів освітньої діяльності, визначених  законодавством;

- використовувати державну мову в освітньому процесі ;

- сприяти зростанню іміджу закладу освіти;

- утримувати навчальні приміщення відповідно до вимог правил пожежної безпеки, охорони праці та безпеки життєдіяльності, санітарно-гігієнічних вимог.

Педагогічні працівники мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором та/або установчими документами.

3.18. Педагогічні працівники, які систематично порушують цей Статут, правила внутрішнього розпорядку закладу освіти, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із чинним законодавством.

3.19. Права і обов’язки інших працівників, які залучаються до освітнього процесу регулюються трудовим законодавством, відповідними договорами, цим Статутом та правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.

Конкретний перелік посадових обов’язків працівників визначається посадовою інструкцією, яка затверджується директором ліцею відповідно до вимог законодавства

3.20. Батьки вихованців, здобувачів освіти та особи, які їх замінюють, мають право:

- захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

- звертатися до керівництва та працівників ліцею, органів управління освітою з питань освіти;

- обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

- брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;

- завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у ліцею та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

- брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

- бути присутніми на навчальних заняттях своїх дітей за попереднім погодженням з керівником закладу освіти;

- отримувати інформацію про діяльність ліцею, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у ліцею та її освітньої діяльності.

3.21. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми загальної середньої освіти, їх виховання і зобов’язані:

- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

- сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

- дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

 - формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

- виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку ліцею, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).

Інші права та обов’язки батьків здобувачів освіти можуть встановлюватися законодавством та/або договором про надання освітніх послуг.

3.22. У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, ліцей може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

 

4. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ ТА ГРОМАДСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ ЛІЦЕЮ

 

4.1. Управління ліцеєм в межах повноважень, визначених законодавством та цим Статутом, здійснюють:

- засновник;

-  директор ліцею;

- колегіальний орган управління - педагогічна рада;

- колегіальний орган громадського самоврядування

  4.2. Засновник ліцею:

- затверджує статут (його нову редакцію), укладає засновницький договір у випадках, визначених законом;

- приймає рішення про створення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу)  ліцею;

- затверджує положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти та склад конкурсної комісії;

- приймає рішення про проведення конкурсу на посаду директора ліцею;

      -  укладає строковий трудовий договір (контракт) з директором ліцею;

- розриває строковий трудовий договір (контракт) з директором ліцею з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами ліцею;

- затверджує за поданням  директора ліцею стратегію розвитку закладу;

- фінансує виконання стратегії розвитку ліцею, у тому числі здійснення інноваційної діяльності;

- утворює та ліквідує структурні підрозділи ліцею;

- здійснює контроль за використанням ліцеєм публічних коштів;

- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками віку, статі, раси, кольору шкіри, стану здоров’я, інвалідності, особливих освітніх потреб, громадянства, національності, політичних, релігійних чи інших переконань, місця проживання, мови спілкування, походження, сімейного, соціального та майнового стану, складних життєвих обставин, наявності судимості та іншими ознаками;

- затверджує кошторис ліцею, у тому числі обсяг коштів, що передбачається на підвищення кваліфікації педагогічних працівників, та контролює його виконання;

-  затверджує переліки платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України;

- реалізує інші права, передбачені актами законодавства.

4.3. Засновник зобов’язаний забезпечити:

- утримання та розвиток ліцею, її матеріально-технічної бази на рівні, достатньому для виконання вимог державних стандартів, ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти, вимог трудового законодавства, оплати праці педагогічних та інших працівників, охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки тощо;

- дотримання принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування під час проектування, будівництва та реконструкції будівель, споруд, приміщень ліцею;

- можливість учнів продовжити навчання на відповідному рівні освіти у разі реорганізації чи ліквідації ліцею;

- оприлюднення всієї публічної інформації відповідно до вимог законів України "Про освіту""Про доступ до публічної інформації" та "Про відкритість використання публічних коштів".

4.4. Засновник не може делегувати директору, педагогічній чи піклувальній раді ліцею, органам громадського самоврядування  власні  повноваження, визначені законодавством.

Засновник не має права втручатися в діяльність ліцею, що здійснюється у межах автономних прав, визначених законом та установчими документами.

4.5. Керівництво ліцеєм здійснює директор, повноваження якого визначаються Законами України «Про освіту», «Про  повну загальну середню освіту», цим Статутом та трудовим договором (контрактом).

  Директор ліцею здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність ліцею.

Директор є представником ліцею у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах своїх повноважень.

4.6. Директор ліцею призначається на посаду засновником за результатами конкурсного відбору шляхом укладання строкового трудового договору (контракту) та звільняється з посади рішенням засновника.

Кваліфікаційні вимоги до директора та порядок його призначення на посаду визначаються Положенням про конкурс на посаду керівника закладу  загальної середньої освіти, яке затверджується Зеленською сільською радою Верховинського району Івано-Франківської області.

4.7 . Директор ліцею в межах наданих йому повноважень:

 - організовує діяльність ліцею;

-  підписує документи з питань освітньої, фінансово-господарської та іншої діяльності ліцею;

- приймає рішення щодо діяльності  ліцею в межах повноважень, визначених законодавством та строковим трудовим договором, у тому числі розпоряджається в установленому порядку майном закладу та його коштами;

- має право призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників ліцею, визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства;

- визначає режим роботи ліцею;

- ініціює перед засновником або уповноваженим ним органом питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів;

- видає відповідно до своєї компетенції накази і контролює їх виконання;

- укладає угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції;

- звертається до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або громадської акредитації ліцею;

- приймає рішення з інших питань діяльності ліцею.

- забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

- забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю ліцею;

- забезпечує своєчасне та якісне подання статистичної звітності;

- сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування ліцею;

- здійснює інші повноваження, передбачені чинним законодавством.

4.8.  Директор ліцею  зобов’язаний:

- виконуватизакони України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту"  та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками закладу, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;

- планувати та організовувати діяльність ліцею;

- розробляти проект кошторису та подавати його засновнику або уповноваженому ним органу на затвердження;

- надавати щороку засновнику пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

- організовувати фінансово-господарську діяльність ліцею в межах затвердженого кошторису;

- забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку ліцею;

- затверджувати правила внутрішнього розпорядку ліцею;

- затверджувати посадові інструкції працівників ліцею;

- організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;

- затверджувати освітню (освітні) програму (програми) ліцею відповідно до законодавства;

- створювати умови для реалізації прав та обов’язків усіх учасників освітнього процесу, в тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;

- затверджувати положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в закладі загальної середньої освіти, забезпечити її створення та функціонування;

- забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;

- контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;

- забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;

- створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;

- сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;

- створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю ліцею;

- сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування ліцею;

- формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників ліцею;

- створювати безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки безпеки;

- організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до законодавства;

- забезпечувати відкритість і прозорість діяльності ліцею, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України "Про освіту""Про доступ до публічної інформації""Про відкритість використання публічних коштів" та інших законів України;

- здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також їх заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства;

- організовувати документообіг  та звітність відповідно до законодавства;

- звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку ліцею;

- виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, засновником,  цим Статутом, колективним договором, строковим трудовим договором.

4.9. Директор ліцею має права та обов’язки педагогічного працівника, визначені  закоонодавством та несе відповідальність за виконання обов’язків, визначених законодавством, цим Статутом і строковим трудовим договором.

4.10. Директор ліцею є головою педагогічної ради - постійно діючого колегіального органу управління закладу. Усі педагогічні працівники ліцею зобов’язані  брати  участь у засіданнях педагогічної ради.

4.11. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік.

      4.12. Педагогічна рада ліцею:

- схвалює стратегію розвитку  ліцею та річний план роботи;

- схвалює освітню (освітні) програму (програми), зміни до неї (них) та оцінює результати її (їх) виконання;

- схвалює правила внутрішнього розпорядку, положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;

- приймає рішення щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

- приймає рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання, їх відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;

- розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

- приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою;

- приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

- може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності закладу загальної середньої освіти;

- розглядає інші питання, віднесені законодавством до її повноважень.

Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання освітнього процессу.

Рішення педагогічної ради ліцею вводяться в дію наказом директора ліцею та є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу.

4.13. Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з усіх питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради.

4.14. Громадське самоврядування  в ліцею – це право учасників освітнього процесу як безпосередньо, так і через органи громадського самоврядування колективно вирішувати питання організації та забезпечення освітнього процесу в закладі освіти, захисту їхніх прав та інтересів, організації дозвілля та оздоровлення, брати участь у громадському нагляді (контролі) та в управлінні ліцеєм у межах повноважень, визначених законом та  цим Статутом. У ліцею можуть створюватися та діяти органи самоврядування:

- органи самоврядування працівників ліцею;

- органи самоврядування здобувачів освіти;

- органи батьківського самоврядування;

- інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

4.15. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування ліцею є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти, що скликаються не менш як один раз на рік.

Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються пропорційно від таких трьох категорій:

- працівників ліцею - зборами трудового колективу;

- здобувачів освіти - класними зборами;

- батьків - класними батьківськими зборами.

Кожна категорія обирає по 4 делегати. Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів. Термін їх повноважень становить 1 рік.

Загальні збори(конференція) ліцею:

- заслуховують звіт директора ліцею ;

- розглядають питання освітньої, методичної, фінансово-господарської діяльності ліцею;

- затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності ліцею;

- приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших працівників ліцею.

4.16. У ліцеї за рішенням засновника  може утворюватися і діяти піклувальна рада.

4.17. Склад піклувальної ради формується засновником або уповноваженим ним органом.

5. ПРОЗОРІСТЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ВІДКРИТІСТЬ ЛІЦЕЮ

5.1. Ліцей формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію.

5.2. Ліцей забезпечує на офіційному веб сайті закладу відкритий доступ до такої інформації та документів:

- статут ліцею;

- ліцензії на провадження освітньої діяльності;

- сертифікати про акредитацію освітніх програм;

- структура та органи управління ліцею;

- кадровий склад згідно з ліцензійними умовами;

- освітні програми, що реалізуються та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;

- територія обслуговування, закріплена за гімназією;

- фактична кількість осіб, які навчаються у ліцею;

- мова (мови) освітнього процесу;

- наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);

- матеріально-технічне забезпечення (згідно з ліцензійними умовами);

- результати моніторингу якості освіти;

- річний звіт про діяльність ліцею;

- правила прийому до ліцею;

- умови доступності ліцею для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

- перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;

- перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;

- правила поведінки здобувача освіти в ліцею;

- план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

- порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

- порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування);

- інша інформація, що оприлюднюється за рішенням ліцею або на вимогу законодавства.

5.3. Ліцей  оприлюднює на своєму веб сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих публічних коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством. Інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено спеціальними законами.

6. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ТА ФІНАНСОВО- ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЛІЦЕЮ

6.1. Матеріально-технічна база ліцею включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі.

6.2. Майно ліцею перебуває у комунальній власності  засновника і закріплено за  ліцеєм на правах оперативного управління.

6.3.  Ліцей відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони. Збитки, завдані ліцею внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними чи фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

6.4. Об’єкти та майно ліцею не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.

6.5. Фінансування ліцею здійснюється відповідно до чинного законодавства.

6.6.  Джерелами фінансування ліцею є:

- кошти державного та місцевого бюджетів у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення освітнього процесу в обсязі, визначеному Державними стандартами загальної середньої освіти;

- кошти, отримані за надання платних послуг;

- гранти;

- благодійні внески юридичних та фізичних осіб;

- доходи від оренди приміщень, споруд, обладнання;

- інші джерела, не заборонені законодавством.

6.7. Фінансово-господарська діяльність ліцею здійснюється на основі кошторису, що затверджується засновником з урахуванням пропозицій ліцею;

6.8. Отримані ліцеєм  кошти повинні бути використані для організації та забезпечення його діяльності та не можуть бути вилучені в дохід державного або місцевих бюджетів, крім випадків, передбачених законом.

6.9. Учні та їхні батьки можуть отримувати в ліцеї  платні освітні та інші послуги виключно на добровільних засадах.

6.10. Ліцей не може надавати (повністю чи частково) платні освітні послуги для досягнення його учнями результатів навчання (компетентностей), визначених державними стандартами.

Під час освітнього процесу, що забезпечує досягнення результатів навчання, передбачених освітньою програмою, у ліцеї не можуть проводитися платні заходи чи надаватися платні послуги

6.11. Бюджетні кошти спрямовуються на виконання обраних ліцеєм навчальних планів у повному обсязі, матеріальні витрати, пов'язані з виховною роботою, підготовку та перепідготовку кадрів, оплату праці, збереження і зміцнення матеріально-технічної бази, соціальний захист та матеріальне стимулювання трудового колективу.

6.12. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку (за умови його самостійного ведення) в ліцеї визначається  директором відповідно до законодавства України.

6.13. Штатний розпис ліцею затверджуються  директором на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти за погодженням із засновником або уповноваженим ним органом.

 

 

7. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

7.1.Ліцей має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з органами управління освітою та закладами освіти інших країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.

7.2.  Ліцей, його педагогічні працівники, здобувачі освіти можуть брати участь у реалізації міжнародних проєктів та програм.

8. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЛІЦЕЮ

8.1.Державний нагляд (контроль) за діяльністю ліцею здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та її територіальними органами відповідно до  законодавства.

8.2. Єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) за освітньою діяльністю ліцею є інституційний аудит закладу, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти.

Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.

8.4. Громадський нагляд (контроль) за освітньою діяльністю ліцею здійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю) відповідно до  чинного законодавства.

 

9. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ

9.1. Припинення діяльності ліцею здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації – за рішенням засновника, а у випадках передбачених законодавством України – за рішенням суду.

Рішення про реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) ліцею приймається лише після громадського обговорення проєкту відповідного рішення засновника.

При реорганізації, ліквідації чи перепрофілюванні (зміні типу) ліцею його працівникам, здобувачам освіти, гарантовано дотримання їх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства з питань праці та освіти.

9.2. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

9.3.У випадку реорганізації ліцею, його права та зобов’язання переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або до визначених засновником закладів.

 

10. ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ЗМІН І ДОПОВНЕНЬ ДО СТАТУТУ

10.1. Зміни і доповнення до цього Статуту затверджуються рішенням сесії Зеленської сільської ради  та реєструються у порядку, встановленому чинним законодавством України.